If I Stay

Jak někteří víte, dala jsem se do čtení další romantické knížky. Minule to bylo Hvězdy nám nepřály a mojí recenzi jste si mohli přečíst v tomhle příspěvku. Nechci srovnávat Hvězdy nám nepřály a Jestli zůstanu, protože to je jako srovnávat jabka a hrušky. Jediné co můžu říct je, že mě příběh od Johna Greena vtáhnul víc, ale to neznamená, že je tahle knížka horší.
Příběh vypráví sedmnáctiletá Mia, která má ráda vážnou hudbu, úžasně hraje na cello, miluje svojí rodinu a přítele Adama. Když jede Mia s rodinou na výlet mají cestou autonehodu a celý její život se obrátí naruby. Po nehodě se z ní stane něco jako duch (vím, tohle označení není úplně profesionální :D) a sleduje všechno co se okolo ní děje, včetně toho, když jí v nemocnici operují nebo jí navštěvují příbuzní. A víc už vám neprozradím ;).
Moc se mi líbilo jak byla knížka napsaná. První aktuální dějovou linku, kdy je Mia v nemocnici prolíná druhá, její vzpomínky. Možná si říkate, že je to zbytečně složité, ale je to tak dobře napsané, že jsem neměla nejmenší problém se v tom vyznat. Určitě bych knížku doporučila, protože si u ní hezky odpočinete. Můžete mít pocit, že se tam vlastně nic neděje, ale když se nad tím zamyslíte, uvědomíte si, že se toho stalo hodně.
A jediná výtka nakonec. Nevím proč muselo být druhé vydání knížky přeloženo jako Zůstaň se mnou, když v angličtině to je If I Stay (= Jestli zůstanu). Mně se to prostě nelíbí a některé české překlady názvů (hlavně u filmů) vážně nechápu.



If you follow my Instagram (caroline_daisy7) you know that some time ago I started to read romantic book. Last book I read was The Fault in Our Stars and my review you can read in this post. I don't wanna compare The Fault in Our Stars and If I Stay because it's like comparing apples and pears. Only thing I wanna say is that I liked more the book by John Green. But it doesn't mean that this book is worse.
The story is about seventeen years old girl Mia, who likes classical music, amazing plays the cello, loves her family and boyfriend Adam. One day her family goes to a visit and has terrible car accident. After that she becomes something like a ghost and see everything what's happening around her (visits by her love ones or surgery). And I wouldn't tell you more ;).
I really like this book and recommend it to everyone, who wants to relax with some good story. 

Četli jste tuhle knížku? A jestli jste viděli film budu ráda, když mi napíšete jaký byl, protože já jsem ho ještě neviděla :).
***
Have you read this book? And if you saw the movie please let me know how was it :).

CONVERSATION

2 komentářů:

  1. Četla jsem i If I Stay i Hvězdy nám nepřály a musím říct, že mě taky víc zaujaly Hvězdy nám nepřály, nebo spíše vtáhly do děje, ale tak ono to je především tím, že Green píše opravdu poutavě, určitě od něj doporučuji Hledání Alajšky. Každopádně i knížka If I Stay je zajímavá a dobře se čte. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za vaše komentáře :-*

Back
to top