Keratin & rozhovor s kadeřnicí o péči o vlasy

Asi posledního půl roku jsem cítila, že moje vlasy nejsou úplně v nejlepší kondici. Hodně se cuchaly, třepily a přišly mi trochu bez života. Ptala jsem se své kadeřnice Terezky co s tím a ta mi poradila hloubkovou regeneraci - keratin. Řeknu vám upřímně, že jsem půl roku váhala, protože to není úplně levná záležitost. Na mé vlasy to vycházelo na dva tisíce. Ale jsem moc ráda, že jsem si to nakonec rozmyslela, protože to stálo za to!
Nejdřív mi kadeřnice dala normálně barvu, a když jí smyla aplikovala mi do vlasů keratin. Aplikace je v podstatě stejná jako u barvy, akorát se to nanáší do mokrých vlasů. Potom co mi regeneraci nanesla do celých vlasů je vyfoukala a vyžehlila. Kůra se totiž aktivuje právě teplem. Při foukání šel z vlasů trochu "prach" a vonělo mi to lehce po čokoládě. Hned byla vidět změna. Vlasy byly krásně uhlazené, vypadaly zdravě a hlavně byly hebké jako hedvábí.
Trochu jsem se bála, jak to bude vypadat za pár dnů, protože jsem věděla, že si nesmíte několik dní mýt vlasy a máte je spláclé. Je to kvůli tomu, aby se kůra do vlasů úplně vstřebala. Nakonec mé obavy byly úplně zbytečné. Jasně, vlasy neměly žádný objem, ale nebylo to nic s čím bych se bála vylézt z domu. Šla jsem i normálně na zkoušku, akorát jsem si dala vlasy do culíku aby to nebylo tak nápadné (ála ulíznutý culík stažený dole).
Chtěla jsem s tímhle článkem počkat aspoň týden abych vám mohla říct, jak vlasy vypadají po umytí. Po prvním umytí byly ještě trochu spláclé, ale po druhém už v pohodě. Zacuchávají se daleko méně a řekla bych, že vážně působí zdravěji.
Jestli cítíte, že by vaše vlasy potřebovaly vzpruhu určitě do toho jděte. Budou to dobře investované peníze. Efekt by měl vydržet cca 2 - 3 měsíce záleží na vlasech.

Vím, že fotky nejsou nejlepší, ale je to focené telefonem, tak snad mi to odpustíte :). Chtěla jsem vám ukázat před a po.





Jelikož jsem v kadeřnictví strávila skoro 4 hodiny (protože jsem ještě měla barvu) rovnou jsem svojí kadeřnici vyzpovídala o péči o vlasy.

1. Jak správně pečovat o vlasy?
Úplně základní kámen péče o vlasy je kvalitní šampon a kondicionér. Určitě se vyplatí investovat třeba 200 Kč do kvalitního přípravku, udělá na vlasech daleko lepší službu a déle vydrží, protože ho stačí troška (velikost oříšku). Navíc takových výrobků vám stačí vážně jen pár a bohatě to stačí.

2. Jak bychom si měli mýt vlasy?
Klidně se nebojte dát šampon a kondicionér i na pokožku, akorát si dejte pozor, abyste to dobře vymyli. Šampon by se měl nechat na vlasech třeba minutu nebo dvě, protože vlas otevře a dá mu všechny potřebné živiny. Zato kondicionér můžete hned smýt, protože ten má za úkol vlasy zacelit. Většina lidí to dělá obráceně. Jinak vlasy myjte vlažnou vodou, která je vám příjemná a přípravky dobře vymyjte.

3. Jak by se měla používat maska na vlasy?
Maska by se měla používat jednou za 14 dní a ty koncentrovanější i jednou za měsíc, protože všeho moc škodí. A hlavně masku nepoužívejte místo kondicionéru, protože to je blbost a vlasy pak budou křehčí a častěji se lámat. Nekupujte si nekvalitní masky z drogerie, které mají účinkovat za minutu apod. Maska vám přeci za minutu žádnou službu neudělá. Každý si myslí, že mu maska udělá na hlavě zázrak, ale dneska je daleko víc možností. Můžete místo toho používat hydratační olejíček, lotion nebo sprej. Hlavně ať je to lehký, výživný a udělá to hezké vlasy.

4. Jak si správně foukat vlasy?
Když máte dobrý střih ani nepotřebujete moc foukat. Ale určitě by se měl používat nějaký termosprej nebo sprej na fénování. Vlasy si foukejte teplým (ne horkým) vzduchem. Jak vám vlasy vystydnou takový pak budou mít tvar, takže je můžete zafixovat studeným. Pro objem je lehce prosušte hlavou dolů, pak přes kartáč nahoru a dozadu a máte objem jako blázen :D.

5. Je rozdíl v péči o vlasy v zimě a v létě?
Ano je, i když ne zas tak velký. K přípravkům co normálně používáme bychom jen měli něco přidat. V zimě nějakou výživu, která vlasy ochrání (mohou být například křehčí) a v létě pořádnout hydrataci.

6. Je nějaký zaručený tip na SOS pomoc na vlasy?
Pokud používáte kvalitní přípravky a chodíte jednou za čas ke kadeřníkovi neměli byste mít vyloženě zničené vlasy. Určitě se poraďte se svým kadeřníkem, protože ten ví co vaše vlasy potřebují. Obecně bych doporučila keratin a používání kvalitních produktů.

7. Jak si vybrat kadeřnictví?
Určitě nejděte hned do prvního salonu, ale poptejte se. Já bych dala na doporučení kamarádek a známých nebo na recenze na internetu.

8. Jaké přípravky z drogerie byste doporučila?
Věci co jsou v drogerii nejsou většinou moc kvalitní. Pokud nepočítám dražší značky typu Toni & Guy. Vezměte si, že koupíte šampon za 100 Kč, skutečná hodnota šamponu po odečtení všeho okolo je cca 20 Kč. Vyplatí se investovat do šamponu a k tomu si koupit kvalitní balzám a hydratační sprej. 

9. Jsou nějaké přípravky, které vám přijdou jen jako mediální masáž?
Tužidlo na objem, protože všichni si myslí, že budou mít objem i bez foukání. No nebudou. A jestli máte jemnější vlasy tak to nemá vůbec smysl. Doporučila bych slabší tužidlo, které vlasy zpeví, protože vlasy težké tužidlo neudrží. Dál jsou to nekvalitní laky na vlasy plné silikonu a třeba ještě sprej, který nastříkáte do vlhkých vlasů a má vám je narovnat.

10. Jaký je váš názor na barvení vlasů doma?
Proč ne? Není to špatně, ale jde o to, co chcete na vlasech mít. Stejně jako je to s kvalitou věcí na péči v drogerii, tak je to i s barvami. Jestli chcete mít hezkou kvalitní barvu tak doporučuji dojít si ke kadeřníkovi. Každé vlasy mají jiné pigmenty a lajk to nedokáže dobře odhadnout. Navíc v barvě z drogerie je mimo jiné peroxid a přitom vůbec nevíte co to je za peroxid. I u černé z drogerie je to poznat, že není dobře udělaná.

11. Jaké jsou nejčastější chyby v péči o vlasy?
90% lidí nepoužívá kondicionér přitom je to vážně důležité. Můžete mít kvůli tomu i mastnější vlasy. Dále je to špatné vyplachování šamponu, špatné rozčesávání a výběr špatných přípravků. Určitě i nezastřihávání konečků. Protože pokud chcete mít dlouhé vlasy, ale nenecháváte si zastřihávat konečky vlasy se vysušují, ulamují, těžknou a jsou slabé. Je to potřeba jednou po 3 - 4 měsících minimálně o půl centimetru.

Jak se vám článek a rozhovor líbil? A jak se staráte o vlasy vy? Přiznám se, že tu masku od Gliss Kur, která je jen na minutu mám doma taky :D.


I'm sorry to my foreign readers that this post isn't in English. Please use Google Translate. Thank you :-*.

CONVERSATION

12 komentářů:

  1. O keratinu uvažuji delší dobu, ale přeci jen to nejsou malé peníze. Ale ty výsledky jsou vážně úžasné! .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto jsem si to taky rozmýšlela půl roku a našetřila si na to. Ale jsem ráda, že jsem to udělala :).

      Vymazat
  2. Máš krásné vlasy :-) A rozhovor je zajímavý. Zjistila jsem že dělám několik chyb. Protože i já mám doma podobné jednominutové masky :-D A kondicionér nepoužívám vůbec. Určitě si ale brzy nějaký pořídím. :-)
    Denisa
    SVĚT KOSMETIKY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju a jsem moc ráda, že se ti rozhovor líbí ;) Já bych bez kondicionéru vlasy ani nerozčesala. Určitě si nějaký pořiď :)

      Vymazat
  3. Potřebovala bych něco jako keratin, ale na vlnité vlasy. Hrozně mě překvapilo to s tím šamponem a kondicionérem, to je úplné boření mýtů. :D Každopádně tu masku od Gliss Kur mám a jsem s ní náhodou moc a moc spokojená. :) Nedávno jsem také pořídila kokosový olej a tomu říkám teprv kúra! :)) To je čistá příroda, to se ani přípravkům za tisíce nevyrovná. :)
    Moc pěkný článek.

    www.infinitetreasure.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti příspěvek líbí a děkuju za komentář :-*. Keratin je myslím na všechny typy vlasů, ale určitě by bylo nejlepší poradit se se svým kadeřníkem, jakou regeneraci by ti doporučil :). Moje kadeřnice v jedné odpovědi zmiňovala, že jsou i jiné způsoby než maska - například olejíčky a tam patří i kokosový olej. Taky si ho občas dám na vlasy a je super. Ty masky od Gliss Kur prý vlasy jen uhladí (v podstatě stejný účinek jako kondicionér), ale nedají jim ty živiny.

      Vymazat
  4. kadeřnice mi říkala, že je třeba mít speciální šampon, protože obyčejný by vše smyl, takže ta investice není opravdu malá, ale pro někoho kdo má vlasy opravdu zničené je to k nezaplacení

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mně říkala, že to chce nějaký kvalitnější a ne třeba Elséve apod. Ale neříkala, že by měl být speciální a slyším to poprvé :). Ale to asi záleží i na tom keratinu, jaký používá :).

      Vymazat
  5. Kájo Ty jsi tak krásná, to není možný. :)

    OdpovědětVymazat
  6. vlasy po ošetření vypadají opravdu skvostně a těm mým by to jedině prospělo - jsou takové nijaké a nejsem s nimi nikdy spokojená :/

    šíleně moc Ti to sluší! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v tom případě ti můžu keratin jen doporučit. Ty moje to úplně "probudilo" :D A děkuju moc :-*

      Vymazat

Děkuju za vaše komentáře :-*

Back
to top