Photodiary #18 | Stromboli, Italy


V minulém Photodiary z mojí dovči v Itálii, kde jsem byla s mamkou, jsem psala, že jsme se byly podívat na aktivní sopce Stromboli, a že se můžete těšit na fotky. A konečně jsem se dostala k upravení těch fotek a napsání pár vět k tomu. A řeknu vám, že se mi při tom vybavilo spoustu vzpomínek na tenhle výlet.


Vybavilo se mi třeba to, jak se všichni tlačili při nastupování na loď a jakou jsem měla radost, že na nás vyšla místa na horní palubě hned u zábradlí. Po několika minutách mě ale radost trochu přešla, protože tam foukal vítr jako blázen a byly pořádné vlny.


Další vzpomínka je na to, když jsme se blížili k sopce a já viděla jak je obří. A už jsem se nemohla dočkat až se projdeme po městečku a podívám na pláž, protože tam mají černý písek. A i když kvůli tomu pláž vypadá možná trochu smutně, mně to přišlo hrozně super :). 


Vzpomínám si taky jak nám průvodkyně říkala několik zajímavostí o Stromboli. Například, že jsou na sopce dvě malá městečka. V jednom bydlí místní a v druhém mají své domy bohatí Angličani a Belgičani, kteří si tu koupili pozemky, protože to je prostě cool mít pozemek na činné sopce. Taky to jsou jedny z nejdražších pozemků v Itálii.
Další zajímavost je, že tu nesmí jezdit auta, protože by se jednak nevešly do malých uliček a navíc je zakázalo UNESCO. Takže tu všude uvidíte jezdit motorky, skůtry a "mini autíčka", což vlastně ani autíčka nebyla ale nevim jak to jinak pojmenovat. Ale jedno je na fotce tak víte co myslím :).
A poslední věc, kterou vám sem musim napsat je, že na celé Stromboli je jeden doktor, který nemá žádný lékařský přístroj. Takže pokud by se vám tam něco stalo tak musíte buďto lodí (z Tropei na Stromboli nám to trvalo hoďku a půl) nebo je u pláže heliport, kam v akutních případech přiletí vrtulník.

Sledujte mě na Insta Stories: CAROLINE_DAISY7

Samozřejmě vzpomínek na tenhle výlet je strašně moc a ani bych to sem nezvládla všechno vypsat, ale ještě vám musim říct, že tahle zmrzlina byla nejlepší ever! Dala jsem si vanilku s karamelem a grapefruit a bylo to nebe v puse. Taky to byla zmrzlina z jejich nejlepší zmrzlinárny, kde dělají věci hlavně z místních produktů. Mňam!


Po pár hodinách jsme zase při šíleném boji o místa nastoupili na loď čekali jsme, jestli uvidíme "sopku soptit". A povedlo se! Ani jsem skoro nemohla uvěřit tomu, že jsem to fakt viděla, protože jsem nepočítala, že budeme mít takové štěstí. Protože jak říkala naše průvodkyně: "Je to přírodní úkaz, takže se to někdy nepovede." Jen škoda, že to nešlo úplně vyfotit a na fotkách je jen červená tečka.
Ale jestli někdy budete v Kalábrii a budete mít možnost udělat si na Stromboli výlet, tak určitě MUSÍTE! Stojí to za to!


Byli jste někdy na Stromboli? 


CONVERSATION

1 komentářů:

Děkuju za vaše komentáře :-*

Back
to top